RECENZE: Christina Aguilera - Lotus

11.11. - Móda

Lotus 1

Po dvou letech se na scénu vrací majitelka jednoho z nejvýraznějších amerických hlasů a autorka veleúspěšného singlu Fighter, Christina Aguilera. Svým fanouškům servíruje sedmé studiové album (vychází dnes 12.11.), Lotus mající v Deluxe verzi 17 singlů. Překoná novinka její zatím nejúspěšnější album Stripped?

Předešlé album Bionic (2010) bylo krokem zpět. Celosvětově se jej prodalo pouze půl milionu kusů, což je na popového zpěváka a hvězdu její velikosti skutečně málo (jen pro srovnání - hitu Moves Like Jagger vyprodukovaného ve spolupráci s frontmanem skupiny Maroon 5 Adamem Levinem se prodalo přes 5 000 000 kopií). Nicméně máme zde rok 2012 a ač se dva roky mohou jevit jako poměrně krátká doba, pro Christinu jde o období vnitřního přerodu - nejenže se rozvedla se svým ex Jordanem Bratmanem, natočila také svůj první film Burlesque, ve kterém při písni Bound To You září doslova oslnivě a k tomu všemu stihla účinkovat v televizní show The Voice. Jinými slovy - dostatek materiálu pro nové album. To dostalo název Lotus, což má asociovat květinu, nikoliv značku automobilu, byť by si to tak někdo mohl vykládat. "Název alba reprezentuje nezničitelnou rostlinu, která přežívá za těch nejdrsnějších podmínek a přesto se jí daří." Dodává k názvu sama Christina.

Zvuk alba není popsatelný jedním žánrem. Zpěvačka si dala záležet, aby deska konceptuálně odrážela její vnitřní pocity a dokázala interpretovat inspiraci, na jednotu zvuku příliš nehleděla. Ve výsledku to albu ovšem jenom prospívá. Sedmnáctka skladeb tak představí nejen balady (Sing For Me, Blank Page), ve kterých si je polohově velice jistá a několikrát to také dokázala, ale i v nynější době populární dance-popové rytmy (Your Body, Make The World Move) a rockověji laděné hymny jako jsou například Cease Fire a Army Of Me. Právě Army Of Me má být, dle Christiny, Fighter 2.0: "Na desce je píseň s názvem Army Of Me, která pro mě osobně představuje Fighter 2.0. Získala jsem nové fanoušky, zejména z mladší generace, kteří o mé dřívější tvorbě neví. A myslím, že každá generace by v sobě měla mít alespoň kus bojovníka. Tak, jak byla píseň napsaná a složená, by měla oslovit nynější generaci. Ve mně pořád bude bojovná část mé osobnosti, která překonává překážky a jde si za svým cílem."

Více: Pozvánka na LUI Carnival: 3. narozeniny LUI

Album otevírá singl Lotus Intro, kterým chce zpěvačka vyjádřit svou vnitřní vyrovnanost a smíření nad minulostí, kterou nechala za sebou. V textu také naznačuje, že řekla sbohem vnitřnímu vystrašenému dítěti a vydává se novým směrem: "This is the beginning", opakuje se v textu písně. Podle Christiny samotné je tato skladba vyjádřením hudebního směru celé desky.

Osobně patřím mezi fanoušky, kteří jsou s Christinou od jejích začátků. Playlisty mého iTunes stále obsahují singly jako Genie In A Bottle, Come On Over nebo Nobody Wants To Be Lonely. Dokonale si mě podmanila v roce 2002 vydáním dnes stále aktuálního alba Stripped, které bylo přímo napěchované hity: Fighter, Dirrty, Can`t Hold Us Down nebo Beautiful omílám dodnes. Možná proto pro mě bylo Bionic takovým zklamáním. Jednoduše jsem od zpěvačky jejího formátu čekal víc. Je fakt, že se Stripped nasadila laťku hodně vysoko. A mám-li uvést svůj názor, Fighter zůstal nepřekonán. Přesto je Lotus výborným albem, které je schopno vyprodukovat hned několik velkých hitů. Za sebe určitě zmíním Make The World Move (u kterého mě nesmírně oslovily retro prvky!), Let There Be Love a Cease Fire. Jak se k žánrové rozmanitosti postaví hudební kritici, uvidíme. Christina Aguilera však stále zůstává jednou z nejtalentovanějších zpěvaček současnosti a ikonou populární hudby konce 20. a začátku 21. století.

lotus 2

0

Autor